021- 284 282 60 info@didab.ir

با وجود همه‌گیری کرونا، تبلیغات محیطی رنسانس جدیدی را آغاز خواهد کرد

توسط | نوامبر 10, 2020 | آموزش | ۰ نظر

با شروع دوران قرنطینه‌های مربوط به شیوع ویروس کووید-۱۹، به نظر می‌رسد استقبال مردم به تبلیغات محیطی کاهش یافته است اما مطالعات روی جامعه آمریکا نشان می‌دهد که در پی کاهش قرنطینه‌های کووید-۱۹، تبلیغات محیطی روح تازه‌ای به خود می‌گیرد، به طوری که ۴۵٪ از بزرگسالان آمریکایی اظهار داشتند که نسبت به قبل از همه‌گیری، بیشتر این تبلیغات را نگاه می‌کنند. طبق اظهارات انجمن تبلیغات محیطی آمریکا  (OAAA)، این آگاهی افزایش یافته نسبت به تبلیغات محیطی به ویژه در سنین ۱۸-۵۴ سال مشخص‌تر است. این امر را به راحتی می‌توان به تبلیغات محیطی در سطح جهانی و هم‌چنین کشورمان ایران نیز گسترش داد.

یک رنسانس در تبلیغات محیطی آمریکا

در یک نظرسنجی آنلاین که توسط موسسه نظرسنجی هریس به نمایندگی از انجمن تبلیغات محیطی آمریکا انجام شده است، ۲۰۵۸ بزرگسال آمریکایی بین ۲۱ تا ۲۳ سپتامبر به مجموعه ای از سوالات پاسخ داده‌اند.

این نظرسنجی نشان داد که درصد قابل توجهی از پاسخ دهندگان از تبلیغات ایمنی و بهداشت و همچنین سایر تبلیغات فروش استقبال می‌کنند.

بسیاری از شرکت‌کنندگان به صورت آشکارا از بازگشت به حالت عادی که از پیام‌های تبلیغاتی محیطی برداشت می‌شود و همچنین از اطلاعات ارائه شده ابراز خشنودی کرده‌اند.

مجلهConsumer Trends & OOH  در شماره فصل چهارم ۲۰۲۰ خود اظهار داشته که ۶۸٪ از مصرف‌کنندگان آمریکایی از وقت زیادی که به دستگاه‌ها و صفحه نمایش خود اختصاص می دهند ابراز نگرانی می کنند و همین امر باعث می شود که بسیاری از افراد تبلیغات آنلاین دیجیتالی را نگاه نکنند.

۶۹٪  از آنها همچنین دارای آگاهی مثبت رو به رشد از محیط پیرامونی خود هستند زیرا به تدریج محدودیت‌های Covid-19  کاهش می‌یابد.

تغییر عادت‌های مسافرتی مصرف‌کنندگان

این بررسی نشان داد که با محدودیت سفرهای بین‌المللی، آمریکایی‌ها در دوران قرنطینه بیشتر مسافرت می کنند، هرچند به خانه نزدیکتر هستند.

در طول همه‌گیری، ۴۰٪ از آمریکایی ها پیاده‎روی بیشتر، ۲۷٪ دوچرخه سواری و اسکوتر بیشتر و ۲۹٪ رانندگی بیشتری را گزارش می دهند.

۸۰٪  از آمریکایی‌ها برنامه‎های تعطیلات خود را منتفی دانسته‌اند، اگرچه ۶۷٪ هنوز انتظار تعطیلات را دارند و ۴۲٪ انتظار می‌رود حداقل به اندازه سال گذشته سفر کنند.

۲۵٪  شرکت‌کنندگان تصمیم کرفته‌اند که در شعاع ۵۰ مایلی خانه خود بمانند – اگرچه ۲۰٪ انتظار می رود ۲۰۰ مایل سفر کنند و ۲۵٪ سفر های خود را حتی دورتر تنظیم می کنند. با توجه به کاهش مسافت‌های سفر، ۵۶٪ با ماشین شخصی به تعطیلات می‌روند و فقط ۱۶٪ ترجیح می‌دهند از هواپیما استفاده کنند و ۸٪ حمل و نقل عمومی را انتخاب کرده اند.

در واکنش به یافته ها، آنا باگر، رئیس و مدیر اجرای OAAA ، اظهار داشته است: “پس از چالش‌های قرنطینه، همه ما در محله هایمان وقت می‌گذرانیم و قدر هرآنچه بیرون خانه‌هایمان است را بیشتر می‌دانیم. این تحقیق تأیید کرده است که تبلیغاتمحیطی بیشتر از گذشته قدرت تأثیرگذاری بر مصرف کنندگان را دارد.

جایی که کووید-۱۹ بیشترین اثر خود را گذاشته است، تلاش برای بهره وری در ایمنی است- با ۴۳٪ سفرهای کمتر و خرید بیشتر و انبار کردن برای تهیه مایحتاج ضروری.

۳۴٪  از افراد خرید غیرضروری حضوری از فروشگاه را متوقف کرده اند و فقط برای موارد خاص در صورت لزوم خارج می شوند. در همین حال ، ۲۹٪ به طور فعال به دنبال فروشگاه هایی با اقدامات دقیق ایمنی مانند راهروهای یک طرفه هستند.

مصرف کنندگان ماجراجویی در خرید را افزایش داده‌اند. ۴۰٪ از آنها ترکیبی از مارک های جدید و آشنا را می‌خرند و ۱۲٪ برندهای جدیدی که تازه کشفشان کرده‌اند را مدنظر قرار می‌دهند.

باگر اضافه می کند: “این اطلاعات سفر و تعطیلات را با افزایش چشمگیر توجه به تبلیغات محیطی توسط مردم را با هم در نظر بگیرید. مشخص است که برندها فرصت زیادی برای هدف قراردادن مشتریان در خیابان‌ها، جاده‌ها و فرودگاه دارند. علاوه بر این، تغییر در زنجیره تامین درهای جدیدی برای مارک های جدید باز کرده است تا راهی به سبدهای خرید و جعبه های هدیه در این فصل تعطیلات پیدا کنند. “

جان گرزما، مدیر اجرایی در موسسه نظرسنجی هریس ، گفت: “امسال بیرون “داخل” است “. وی گفت: “آمریکایی ها همه کارها را بیشتر بیرون از خانه می کنند تا بتوانند زندگی را تا حد ممکن طبیعی جلوه دهند.”