021- 284 282 60 info@didab.ir

تبلیغات واقعیت افزوده: کمپین های بازاریابی که تکنولوژی را به کار می گیرند

توسط | اکتبر 7, 2019 | اخبار | ۰ نظر

واقعیت افزوده دیگر یک تکنولوژی حاشیه ای نیست. این تکنولوژی عام شده است ، و این چیزی است که هر برند تجاری باید یاد بگیرد چگونه از آن استفاده می کنند.

دیو دی ورولی

مدیر استراتژی و نوآوری, VMLY & R

این یک حقیقت غیر قابل انکار می باشد.
اگر چند سال پیش به نظر می رسید استفاده از این فناوری به معنای واقعی زندگی روزانه ما نبوده و متعلق به یک طاقچه بازار علاقه مندان به فناوری است ، امروز واقعیت افزوده برای مصرف کنندگان بسیار آشناتر است.
فقط به سهولتی که با آن روزانه از فیلترهای AR در اینستاگرام یا اسنپ چت استفاده می کنیم ، فکر کنید و چقدر طول کشید تا قبل از این سکوها ابزارهای خاصی ارائه دهند تا افراد عادی جلوه های AR خود را ایجاد کنند.
خوب ، این یک شواهد بارز است که نشان می دهد ، این فناوری در حال حاضر بالغ و آماده برای خدمت به اهداف تبلیغ کنندگان است که می خواهند با استفاده از پتانسیل های خود ، به مخاطبان گسترده ای برسند.
با استفاده عاقلانه ، واقعیت افزوده در واقع می تواند متحد معتبر برای همه آن دسته از مبارزات با هدف سرگرمی ، اطلاع رسانی ، ارائه تجربیات قابل تنظیم و فروش باشد.
در این مقاله ، من قصد دارم به تجزیه و تحلیل برخی از برنامه های موفق واقعیت افزوده در دنیای تبلیغات بپردازم ، امیدوارم که آنها از شما الهام بگیرند که سریعاً اقدام کرده و برنامه ریزی استراتژیک بعدی بازاریابی قدرتمند خود را از طریق AR انجام دهید.

شماره ۱ –  Burger King

اگر علاقه مند به نبرد همیشگی بین بخش های بازاریابی Burger King و Mc Donald هستید ، این کارزار تبلیغاتی درخشان را از دست ندهید.
همه این کار با آگاهی از این واقعیت آغاز شد که اپلیکیشن B2C برگر کینگ به اندازه اپلیکیشن رقیب خود مورد استقبال قرار نگرفته است.
برگر کینگ برزیل با هدف تغییر این روند، آژانس دیوید SP را مامور یک کمپین بازاریابی مقدماتی  با هدف افزایش تعداد دانلود اپلیکیشن با درگیر کردن کاربران در یک تجربه بازی که شامل جایزه نهایی برای استفاده در فروشگاه های Burger King کرد.
از طریق دوربین درون برنامه ، کاربران می توانند تبلیغات واقعی توسط مک دونالد را قاب بندی کرده و با تماشای سوختن آن از طریق واقعیت افزوده سوزانده  یک کوپن Whopper رایگان ظاهر می شود.
فناوری AR این کمپین را بسیار دیدنی و جذاب کرد، ظرف چند روز همه گیر شد و باعث شد برنامه Burger King بیش از ۱ میلیون کاربر به دست آورد.

تبلیغ شماره ۲ Kraft برای جعبه آبی جدید Kraft Mac & Cheese: “تغییر کرده است. اما اینطور نیست. “

راه اندازی نسخه جدیدی از یک محصول بالغ و ارزشمند همیشه عملی دشوار است. این تغییر، مثبت است. به طور بالقوه می تواند مشتریان جدیدی را به رده مصرف کنندگان برند وارد کند ، اما تنها در صورت نشان دادن منفعتی که می تواند از نسخه جدید محصول در مقایسه با نسخه قبلی حاصل شود.
این همان اتفاقی است که Kraft، با همکاری Snapchat ، هنگام عرضه محصول دوم رقم زده است. یک تجربه بازی با هدف جلب توجه به تغییراتی که در جعبه Blue کلاسیک آن توسط Mac & Cheese رخ داده است در نسخه بدون مواد نگهدارنده و طعم های مصنوعی که در بازار عرضه شده است.
کرافت با آگاهی از Millennials و Gen Zers موجود در Snapchat و تمایل آنها به سمت انتخاب غذاهای سالمتر ، تصمیم گرفته است تا یک تجربه بازی برای جلب توجه به برند بسازد و در نتیجه به دنبال نوآوری های معرفی شده ، این پتانسیل جدید را تبلیغ کند. 
در این بازی برای کسانی که می توانستند از طریق دوربین گوشی و تکنولوژی واقعیت افزوده در مدت زمان محدود ماکارونی بیشتری بخورند چالش راه اندازی شد و توانست تقریباً ۲۰ میلیون کاربر اسنپ چت را درگیر کند ، که به این ترتیب کاربران دوباره به این باور رسیدند که روح بازیگوش برند تغییر نکرده است، تنها در واقع برخی از جنبه های آن با توجه به سلیقه مشتریانشان تغییر کرده است.

شماره ۳- L’Oreal “قبل از خرید امتحان کنید”

در سال ۲۰۱۸ ، پس از دو سال سرمایه گذاری سخت بر روی فناوری واقعیت افزوده، L’Oréal یک قرارداد همکاری بلند مدت با فیس بوک بست تا یک کمپین جدید را بر اساس واقعیت افزوده آغاز کند.
با استفاده از پتانسیل AR و فرمت های جدید Facebook ، L’Oréal به کاربران شبکه های اجتماعی این فرصت را داد تا برخی محصولات مارک آرایش حرفه ای NYX خود را با استفاده از آنها در چهره خود امتحان کنند. همچنین ، آنها می توانند بدون ترک محیط Facebook ، آنها را خریداری کنند.
این استراتژی به آنها کمک کرد تا آگاهی از برند را تقویت کند ، به خرید احساسی بپردازند و به مشتریان در خرید خود بدون نیاز به خرید فیزیکی و یا مشاور آرایشی کمک کند.
حتی اگر این کمپین فقط یک آزمایش باشد ، اما در مقایسه با سایر محتوای پشتیبانی شده در همان پلتفرم ، نرخ تبدیل به مشتری L’Oréal را در فیس بوک به سه برابر افزایش داد.